Praha.cz

 
Nacházíte se: Zprávy Zprávy z Prahy Nejen Prahu, ale všechny kraje navštívilo víc turistů
Nejen Prahu, ale všechny kraje navštívilo víc turistů
Neděle, 22. květen 2016 07:21
Nejen Prahu, ale všechny kraje navštívilo víc turistů

V prvním čtvrtletí tohoto roku zaznamenala agentura CzechTourism u příjezdů zahraničních turistů do hromadných ubytovacích zařízení meziroční čtrnáctiprocentní nárůst. Pozitivní změnou je, že 1,7 milionu zahraničních hostů mířilo ve zvýšené míře do všech krajů České republiky. Zvýšil se také počet českých turistů mířících na tuzemskou dovolenou.



V prvních třech měsících se zvýšil i počet přenocování zahraničních turistů. Domácích i zahraničních návštěvníků přijelo do hotelů, penzionů a ostatních hromadných ubytovacích zařízení o 12 % více než v prvním čtvrtletí loňského roku – tehdy to bylo 3,3 milionu. Celkem v České republice strávili 9,5 milionu nocí.


„Intenzivní propagace České republiky na zahraničních trzích i v rámci domácího trhu spolu s brzkým březnovým termínem velikonočních svátků přispěla v prvním čtvrtletí k navýšení turistů ve všech krajích České republiky. Nárůst hostů vykazují všechny naše regiony. Například v Karlovarském kraji, který se v minulém období potýkal s úbytkem lázeňské klientely, se počet zahraničních i domácích hostů navýšil o úctyhodných 18 %“, mohla s potěšením konstatovat ministryně pro místní rozvoj Karla Šlechtová.


U většiny hlavních zdrojových zemí představuje pozitivní změna dvouciferný nárůst. Nejvíc, celých 395 tisíc turistů, přijelo z Německa. To je více než 20% nárůst oproti začátku loňského roku. „Česko je u německých turistů tradičně velmi oblíbenou destinací, zpravidla pro krátkodobé, zpravidla tří až čtyřdenní pobyty. Zvýšený zájem o Českou republiku potvrzují i němečtí touroperátoři, například DERTour, TUI, FTI či Frankenland Reisen. S většinou těchto partnerů jsme v předešlých letech realizovali společné marketingové aktivity, roadshow či e-learning. I na rok 2016 je naplánováno několik projektů, jejichž cílem je vzrůstající trend ještě více podpořit,“ vysvětluje ředitel zahraničního zastoupení CzechTourism pro Německo Jiří Rosenkranz.


Druhou nejpočetnější skupinu, 120 tisíc turistů, tvořili v 1. čtvrtletí návštěvníci ze Slovenska s meziročním zvýšením příjezdů o více než 14 %. Marketingové aktivity zahraničního zastoupení pro Slovensko zahrnují spolupráci s televizí Bratislava, marketingové kampaně s dopravci, partnerství významných slovenských kulturních festivalů i spolupráci v rámci ITF Slovakiatour.


K zemím, u kterých nebyl nárůst dvouciferný, patří například Francie s meziroční kladnou změnou 3,25 %, u Itálie s Ruskem byl zaznamenán pokles – u Ruska to bylo až o 6,7 %. Podle Institutu turismu agentury CzechTourism byly mezi výrazně rostoucími trhy zastoupeny jak země platící eurem, tak země mimo eurozónu a významné vzdálené trhy. Například Velká Británie s nárůstem 15, 4 %, USA (+ 12,2 %), Jižní Korea (+ 15,2 %) nebo Čína s výraznou pozitivní změnou 32,3 %. Dopad měnové politiky ČNB tedy zjevně nebyl jediným kladným faktorem, který ve sledovaném období ovlivňoval úroveň příjezdů.


Zdroj, úvodní foto: czechtourism.cz, wikimedia.org, Henry Mühlpfordt

(zmk)



Nejen Prahu, ale všechny kraje navštívilo víc turistů